Emelianenko gjorde ett uttalande efter att ha förlorat mot bloggaren Kovalenko

Emelianenko made a statement after losing to blogger Kovalenko
Emelianenko gjorde ett uttalande efter att ha förlorat mot bloggaren Kovalenko

Den välkände tungviktaren Alexander Emelianenko, som förlorade ett delat domslut mot bloggaren Svyatoslav Kovalenko i en oprofessionell duell enligt MMA-reglerna, sammanfattade matchen och kallade domarens dom för partisk, och motståndarens seger oförtjänt.

”Kovalenko gjorde ett bra jobb – han gav en bra värdig kamp”, sa Emelianenko. ”Men jag förväntade mig inte att domarna skulle ge honom vinsten. I princip har jag mött arbitrage i det här livet … Inte bara jag – du kan till och med ta fighters från andra versioner. Ankalaeva, Petr Yana – de mötte också fel partisk domare. Samma sak hände mig mot slutet av året. Jag tror att Kovalenko fick segern oförtjänt”

”Ett par gånger slog han bra, bra gjort, men i princip gjorde han allt som jag förväntade mig av honom. Han sprang också ifrån mig runt ringen, stannade med jämna mellanrum och kastade svepande tunga slag. Jag var inte trött, jag var redo att slåss igen och Kovalenko andades.”

Emelianenko gjorde också klart att han räknade med en revansch, vilket han meddelade sin motståndare, som kom in i omklädningsrummet för att tacka honom för kampen.

”Kör på – gör dig redo för hämnd!” Sa tungviktaren.

Källa: https://fighttime.ru/news/item/30288-emelyanenko-sdelal-zayavlenie-posle-porazheniya-ot-blogera-kovalenko.html?rand=19907

Rating