Resultatet af Dubois-Lerain-kampen kan ændres – ansøgerens promotor truer med at sagsøge

the-result-of-the-dubois-lerain-fight-can-be-changed-jpg

I weekenden i London (England) stødte den lokale WBA World-sværvægtsbælteholder Daniel Dubois (19-1, 18 KO’er) næsten ind i eks-krydseren Kevin Leren (28-2, 14 KO’er) fra Sydafrika før tidsplanen som en klar favorit.

I åbningsrunden hookede udfordreren mesteren, og han endte på gulvet. Formodentlig kom briten til skade i benet i den episode – han tog sit knæ to gange mere. Gong reddede Dubois. Men det lød 9 sekunder tidligere end forventet.

Mesteren kom sig og greb initiativet i den 3. tre-minutters periode. I de sidste sekunder chokerede han afrikaneren og sendte ham ud i et kraftigt knockdown. Denne gang missede dommeren gongongen – det afgørende slag blev givet efter signalet om slutningen af ​​den tre minutter lange periode, det vil sige, den var ulovlig. Interessant nok tillod den tredje i ringen ikke udfordreren at komme sig – han fik straks sejren til mesteren ved teknisk knockout.

Sjovt øjeblik: den forældede regel om tre knockdowns forblev i WBA-reglerne. Det vil sige, at Lerena kunne regne med at vinde, efter at Dubois tog knæet for tredje gang. Men det er næppe værd at satse på netop dette punkt – duelregulatoren British Boxing Council (BBBC) denne regel følges ikke.

Lerenas promotor Rodney Berman (Gyldne handsker kampagne) udtalte, at han ville anlægge sag med WBA og BBC. Men det ser ud til, at forretningsmanden ikke ønsker at sagsøge organisationer – han er utilfreds med dommerens handlinger, betragter dem som partiske.

Med en høj grad af sandsynlighed vil han være i stand til at forhandle en øjeblikkelig omkamp for sin fighter. Hvis du er meget heldig, kan resultatet af kampen ændres til “mislykket”. Men på sidelinjen tror de ikke på det.

Lidt tidligere sagde Daniels træner, at Dubois er den første i rækken for Usyk.

Rating